¿Per què és important?
Fer un seguiment en temps real del treball dels professionals que presten l’ajuda domiciliària a la llar dels usuaris es fonamental per a garantir la qualitat del servei en temps i forma.
Un correcte control de presència:
- Millora la qualitat del servei al dependent, no només perque garantitza que s’està duent a terme, sino perque aporta informació sobre com s’està realitzant.
- Facilita las tasques de planificació horària i optimitza els recursos humans destinats a cada usuari.
- Disminueix el marge de temps d’atenció a l’usuari en el supòsit de que es produeixi una incidència.
- Es una funcionalitat molt valorada per part de l’administració pública que concedeix el servei a una empresa o cooperativa.
- Qualifica les relacions laboral (menor absentisme, més puntualitat) i enforteix el sentit de compromís cap el compliment d’un servei tan crític.
Coneix com el sistema de control de prèsencia ajuda a les empreses a controlar la qualitat del servei
¿Qué fa Gesad per millorar el control de prèsencia?
- Ha desenvolupat una funcionalitat pròpia – Gesad Time Control – pionera en el sector i el seu nivell d’excel·lencia i innovació ha suposat un punt d’inflexió en el SAD desde la perspectiva tecnològica.
- El sistema permet saber l’hora exacta d’inici i finalització del servei per part de l’auxiliar en el domicili de l’usuari.
- Aquest control en temps real garanteix la realització del servei i facilita la gestió immediata d’incidències, pero també una òptima planificació dels horaris i tasques per part del coordinador del servei.
- Ajuda a la supervisió immediata dels serveis i en el supòsit de que se superi el temps d’espera permès i l’auxiliar no hagi arribat al domicili, es trasllada aquesta informació a les coordinadores, responsables públics del servei i familiars de manera transparent, veraç i immediata.
- Elabora informes analítics sobre els temps de treball, ajudant així a millorar la presa de decisions, tant de l’administració com de l’empresa concessionària.
- El funcionament de l’eina és tan senzill i intuitiu que permet que qualsevol professional pot utilizar-lo sense problema. Consisteix en ‘capturar’ un codi QR o NFC amb un telèfon mòbil. I en el supòsit que no hi hagi accés a un smartphone, només s’ha de fer una trucada a un número de telèfon gratuïto que registra automaticament el fitxatge del servei.
- Facilita el compliment del Reial Decret 8/2019, que imposa la mesura de regular el registre de la jornada laboral. A partir de la seva aprovació, les empreses han de registrar diariament la jornada de treball i assenyalar l’horari concret d’inici i final de cada integrant de la plantilla.